Ik heb een ietwat gênant probleem. Mijn boezem is nogal fors. Daardoor trek ik de pees in mijn linkerborst als ik mijn boog opzet. Ik heb hierover door meerdere mensen al adviezen voor het veranderen van mijn houding gehad. Maar ik merk dat al deze goedbedoelde adviezen mij in een heel ongemakkelijke houding zetten, wat mijn plezier in schieten niet bevordert.
Mijn vraag dus: moet ik dit 'probleem' wel als een probleem benaderen of hier gewoon mee leren leven en in de rest compenseren, zoals vizierinstellingen?
Aangedragen oplossingen:
- Borstbeschermer. Die heb ik al in de grootste maat. Pees raakt evengoed de borst.
- mijn borst richting doel draaien. Hierdoor draait mijn boogarm compleet uit de lijn en kan ik de pees veel minder ver uittrekken, alsof je je boogarm bijna recht voor je houdt.
- mijn lijn 'voor mij zetten' wat betekent dat ik erbij sta alsof ik sta te hoelahoepen. Kont naar achteren en naar voren leunend om die pees er maar voorlangs te kunnen trekken. Nope.
- de pees voorbij de borst trekken, zodat hij ertussen komt ipv tegen mijn linkerborst aan. NEE, slecht plan.
- mijn boog scheef houden, dus de onderste lat wijst niet recht naar beneden, maar in een hoek van 25-40° of zo. Dit ging best aardig, maar daarop werd ik vervolgens overspoelt door negatief commentaar.
- amazone stijl of borstverkleining. Ha ha

Ik schiet met een recurve boog met vizier, gewoon omdat ik dat fijner vind mikken.