De cam vraag

Voor de Compound schutters

De cam vraag

Post Number:#1  Berichtdoor PAGGA » 03 maart 2015 13:01

Geachte dames en heren
Misschien dat een van jullie mij kan helpen.
Ik heb sinds kort een Hoyt Powerhawk met zgm M4 cams nu wil ik graag weten wat voor cams dit zijn
Hard medium of soft cams.
Alle hulp word gewaardeerd.
CAUSALITY IS EVERYTHING !!!!!!
PAGGA
Aspirant Ere Klasse

Heeft bedankt: 4
Heeft bedankjes: 0
Online: 7h 8m 41s
Geslacht: Man
Ik schiet graag: Met mijn 40 ponds magyar maar ook met mijn hoyt powerhawk.

Re: De cam vraag

Post Number:#2  Berichtdoor Soundwave » 03 maart 2015 17:09

Normaal kan je er tegenwoordig vanuit gaan dat een moderne compound boog een "hard cam" is.
De M4 cams zijn alleen niet bepaald "hard" en zou ik persoonlijk als medium classificeren...
De richtlijn, is mij verteld, is dat een boog over de 320 fps IBO eigenlijk altijd een hardcam is wat betreft pijl selectie.
Soft = ronde wielen zoals voor de jaren 90 vooral gebruikt werd. Medium is vaak wat ze bedoelen met "comfort" cams, op beginners bogen, sommige single cam bogen en tragere dual cams (voor target toepassingen).

Ik neem aan dat je dit graag wilt weten voor je pijl selectie? De verschillende fabrikanten houden namelijk ook nog eens verschillende standaarden aan. Persoonlijk pak ik altijd liever een stijvere pijl dan een te zwakke. Uiteindelijk zal je het gewoon moeten gaan proberen. Als beginner kan je vaak beter langs een winkel gaan, dan krijg je in ieder geval geen gevaarlijke opties (veelte zwak) te proberen en weet je dat de pijlen goed in elkaar zijn gezet.
En als je iets hebt gevonden dat naar je zin is kwa prijs en prestatie, is het even je fijn afstelling aan de boog afmaken. En dan dus niet om het schot van pijl meer wisselen. Of om de week je boog zwaarder zetten.
PSE Vendetta Custom w/ UF cams! 74# 28.8 -> 3D held!
PSE Full Throttle 29/70 -> 368 fps (thuis in de VS)

Voor dit bericht heeft Soundwave dankbaarheid ontvangen van :
PAGGA
Soundwave
Kadet A Klasse

Heeft bedankt: 1
Heeft bedankjes: 20
Online: 1d 12h 54m 58s
Geslacht: Man
Ik schiet graag: Heel hard raak.

Keer terug naar Compound