Compoundboog aanschaffen

Voor de Compound schutters

Compoundboog aanschaffen

Post Number:#1  Berichtdoor BroeksmaTeam » 22 jul 2014 13:26

Hallo allemaal,

Mijn broertje wil een compoundboog gaan kopen gewoon voor de leuk maar bij ons thuis hebben we alleen recurve-schutters en geen compound ervaring of kennis.
Op een aantal vragen hebben we een antwoord maar we moeten nog een cam uitzoeken. Welke cam geeft wel wat schietkracht maar is evengoed af te stellen. Hij wil het liefst een Hoyt of een PSE dus die merken moeten bij de cam passen. Ik hoop op goed antwoord.

Groeten, Gijs
Nooit geschoten, altijd mis!
BroeksmaTeam
Aspirant Ere Klasse

Afbeeldingen: 0
Heeft bedankt: 12
Heeft bedankjes: 2
Online: 10h 28m 6s
Geslacht: Niet gespecificeerd
Ik schiet graag: Recurve

Re: Compoundboog aanschaffen

Post Number:#2  Berichtdoor Soundwave » 22 jul 2014 17:56

De cam is niet het ding dat werkelijk schietkracht oplevert. De latten zorgen gewoon nog steeds voor het trekgewicht, maar de cam bepaald voor een deel de karakteristieken van de boog.

Zowel met Hoyt als met PSE ga je niet snel verkeerd, maar die laatste is wel een stuk goedkoper met bogen in hetzelfde segment.

Maar voordat het zinnig wordt hier wat over te zeggen:

Hoe oud / groot is je broertje? Hoeveel inch trekt hij een recurve uit?
Wat wil hij gaan schieten? (afstanden, wedstrijd soort, etc)

Zowel Hoyt als PSE maken overwegend hybride dual cam bogen. Die tunen zo makkelijk als single cams terwijl ze door de linie genomen lekker rap schieten. Bij deze twee merken zit je niet snel verkeerd wat betref hoe gemakkelijk ze te verstellen zijn. Je krijgt alleen bij PSE vaak net wat meer ruimte om je treklengte aan te passen dan bij Hoyt, waar ze voor verschillende cams hebben gekozen met een bereik van treklengtes. Beide systemen hebben voor en nadelen.
PSE Vendetta Custom w/ UF cams! 74# 28.8 -> 3D held!
PSE Full Throttle 29/70 -> 368 fps (thuis in de VS)
Soundwave
Kadet A Klasse

Heeft bedankt: 1
Heeft bedankjes: 20
Online: 1d 12h 54m 58s
Geslacht: Man
Ik schiet graag: Heel hard raak.

Keer terug naar Compound