Binnenkort (Zondag as) is er dus die 3D wedstrijd.... waar ik dus als 'nieuweling' aan mee doe...
Ik had inmiddels begrepen dat je op verschillende afstanden moet schieten... en nou heb ik dit gister even in de vluggigheid geprobeert
en ik wilde mijn resultaten even op de testbank leggen....
<<< Methode >>>
10meter afstand staan, schieten, en dan verder naar 18m,25,30,40,50,60,70....
en steeds weer schieten...
heb helaas slechts beperkt kunnen schieten daar ik de baan deelde met meerdere mensen... en we op de baan moesten lopen om onze afstanden te varieren.... (en we haast hadden daar het al donker werdt)
<<< mijn materiaal >>>
Carbon/Foam latten, 32#, waar ongeveer 38.4# uit gehaald wordt....
Easton Navigator 540, met een lengte van 81cm (diepste punt nock tot puntje van punt) met 3.125" Quickspin veren. (22,8 gram per pijl totaal)
Shibuya dual Click vizier.... (plaatje is belangrijk icm met de resultaten, zie je mijn vizierstand dan)
<<< Het resultaat >>>
<<< De vraag >>>
Ok, zoals je kan zien heb ik mijn vizierstanden genoteerd aan de hand van de verdeling op mijn vizier...
We kunnen er gerust van uit gaan dat mijn 18meter stand goed is... (deze afstand schiet ik nl normaal indoor)
Ieder vakje op het vizier is 2cm groot... (dus van 1 naar 2 is 2 cm, en van 1 naar 3 is 4cm afstand)
1) Is het normaal dat je tussen 2 afstanden (in dit geval 30 - 50) ineens heel veel meer moet zakken met je vizier?
2) en dat je na een bepaalde afstand (in dit geval 60 - 70) 'ineens' weer minder moet zakken?
3) zijn er mensen (met vergelijkend materiaal, of voldoende kennis) die mij even kunnen vertellen of dit ongeveer klopt
4) zijn er mensen die mij wat tips / trucs kunnen bij brengen met het inschatten van een afstand (25m+ .... tot 25m wil me nog redelijk lukken.)
5) is er voor op wedstrijden een legale manier om je vizierstanden bij te houden? en mee te kunnen nemen?